Dette er en af de større dilemmaer indenfor hudpleje. For det er både sandt og falsk. Du har sikkert fået af vide førhen af din mor eller anden, at junkfood som pizza, Mcdonalds, og sodavand og slik giver dig bumser.

Der er lavet flere undersøgelser omkring madens input på huden, og specielt med usund mad som junkfood. Det er ikke bevist, at specifikke fødevarer som junkfood eksempel pizza øger tilstedekomsten af bumser og uren hud.

Du har sikkert oplevet andre mennesker, der spiser meget usundt mad og slik, som stadig har flot og smuk hud. Der er dog en undtagelse for det er bevist, at sukker og andre fødevarer, der forøger blodsukkeret utroligt hurtigt, kan få bumser og uren hud til at eskalere.

Selvom der ikke er bevist specifikke fødevarer der giver bumser, er det således, at vi her i den vestlige verden har en befolkning på 90 % der enten har eller får bumser og urenheder. Det er også her i de vestlige lande, vi spiser mest slik, junkfood og drikker mest sodavand og cola, der altså kan øge blodsukkeret. Dette er ikke et bevis, men det er sandelig noget man burde have med i overvejelsen.

Mælk giver bumser

Det er bevist mejeriprodukter kan have en negativ effekt på huden, på grund af det høje antal af væksthormoner, der findes i mælkeprodukter. Det har blandt andet den amerikanske hudlæge Daniel J. Aires forsket i, og han har fundet frem til at mælkeprodukter kan dermed fremprovokere bumser og uren hud.

Lider man derfor meget af uren hud, kan det klart anbefales, at prøve en måned uden mælkeprodukter. Det skal siges, at mælkeprodukter er ikke kun mælk, det er også smør, ost, fløde, kakao mælk, ymer, is, lys chokolade og så videre.

Jeg kan blive ved, her i Danmark har vi rigtig mange af vores normale dags produkter som indeholder mælk. Sandt og falsk! Mad påvirker kroppen på rigtig mange måder, men at det helt præcist påvirker uren hud og bumser, er der ikke et fuldstændig bevis for.

Fakta = Spis dig sundere: (Så her er der et par råd)

1 – Undgå det der skaber hurtige forøgelser i blodsukkeret.

2 – Fjern så meget muligt mælkeprodukterne.

3 – Spis massere af grønt.

4 – Spis sundt fedt, som eksempelvis laks og mandler.

5 – Drik meget vand (Godt for huden, kroppen og sindet).

Kategorier: Blog